Instagram voor bedrijven

Instagram is het nieuwe Facebook. Hoewel Facebook nog steeds populair is, zit met name de jongere doelgroep op Insta. En met jonger bedoelen we eigenlijk iedereen onder de 35. Deze groep mensen gebruikt Insta dagelijks en laat Facebook daarentegen links liggen. Daarnaast is Facebook, die eigenaar is van Instagram, actief nieuwe functies aan het uitrollen op Instagram. Hier kun je als bedrijf gebruik van maken met leuke content die door jouw doelgroep opgepikt wordt. 

Tips voor Instagram als bedrijf gebruiken

  • Je kun een persoonlijk account omzetten naar een bedrijfsaccount voor meer functies
  • Je kan via Facebook ook je producten op Instagram promoten
  • Plaats stories om je doelgroep op de hoogte te houden en gebruik berichten om een mooi beeld van je bedrijf te geven

Bij alle social media kanalen geldt dat de eerste 200 volgers het moeilijkste zijn, wij raden aan om te starten met een advertentie campagne. Op die manier groeien de eerste volgers snel en heb je een audience om voor te posten. Daarnaast is het inschakelen van een social media bedrijf een aanrader wanneer je zelf hier geen kennis van hebt. Je hebt dan kosten bij de opstart maar kan dit goed maken door sneller meer volgers te hebben. Ga op een kennismakingsgesprek voor je met een partij in zee gaat.

Zelf social media bijhouden vs een bedrijf inschakelen?

Wat is beter, een bedrijf inschakelen of zelf je social media bijhouden? Uiteindelijk zit je zelf het dichts op de zaak, letterlijk en figuurlijk. En omdat social media snelle acties nodig heeft is het investeren in een training voor je personeel vaak de beste keuze. Wijs deze activiteit niet toe aan 1 medewerkers maar verdeel het over meerdere. Zo heb je altijd nieuwe berichten en is iedereen postief verrast. 

Om een goede start te maken is de beste keuze om eerst een bedrijf die social media doet te laten helpen of direct een training te volgen.